måndag 14 maj 2012

Back on track...!

Nä nu j....
Nu är jag frisk igen. Träningssugen. Taggad. Och ska ut ur sockerträsket.

På lördag är det den allra sista mätningen med träningsgruppen. Avslutning på en livsomställande period tillsammans med en underbar träningsgrupp. Inte utan att man har lite separationsångest.

Hur som...nu är det fullt fokus som gäller denna veckan. Började i morse med att ställa klockan tidigare än vanligt, för att sätta mig på motionscykeln i 20 min innan frukost. På lunchen tog jag en powerwalk på 26 minuter. Kvällen har bjudit på ett tufft TRX pass med PT och träningskompis från gruppen. Styrka i TRX:en varvat med rodd med hög puls. Allt som allt 161 minuters träning idag!

Efter TRX passet blev jag beordrad av PT att stå på crosstrainern så länge jag orkade. Bredvid mig hade jag en kompis. Vi sneglade på varandra.... Ska du kliva av? Nä. Ska du? Nä. Du? NEJ! Och så trampade vi. I 60 minuter. Efter en tuff TRX körning kan man vara grymt nöjd med det.

Syftet med att göra på det här viset är enligt min PT att först "tömma" kroppen med ett tufft pass. Och därefter köra vidare mer lågintensivt, och nu har kroppen inget annat val än att ta av fettet. Me Like.

Imorgon blir också en bra dag. Ännu bättre. Imorgon springer jag Blodomloppet på 9,7 km.

LADDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar