onsdag 10 oktober 2012

Träning för kropp och sinne

Låååångt budget-arbetspass idag från kl 07.20 - ca. 20.30. Tre val när jag kom hem 1) Lägga mig 2) kolla Grey's eller 3) ge mig ut.

Bestämde mig till sist för att både kropp och sinne skulle må bäst om jag gav mig ut. Så nr 3 blev det.

MEN bestämde mig för att det här skulle bli ett pass framförallt för sinnet. Och en mjuk, skön avslutning på kvällen för kroppen. Inte pressa mig. Inga intervaller. Inte jaga tider. Utan bara ge mig ut, här och nu, och låta det bli vad det blir.

Det blev 7 km med en snitthastighet om 6.20/km. Lugnt, skönt och avkopplande (vem hade någonsin trott att jag någonsin skulle beskriva en 7-km joggingtur på det sättet?).

Nu är jag nöjd & glad. Har rensat hjärnan på budgetsiffror och kommer att sova stengott.

God Natt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar