fredag 7 september 2012

Instruktörspremiär och intervaller

Då var man instruktör :-)  Körde mitt första pass igår med fantastiskt träningssugna tjejer (och en man). Körde igenom en cirkel med 17 övningar - 40 sek, 2 varv. Tanken är att vi ska hinna tre varv längre fram när alla kan alla övningar och jag kan hoppa över genomgången i början.

Instruktörslinnet

Passet i sin helhet:
  • Box i matta
  • Spring i tjock matta
  • Dips på bänk
  • Planka
  • Step up på bänk
  • Sneda Crunches
  • Hopprep
  • Armhävningar
  • Utfall med skivstångsvikt
  • Cykla med ben 
  • Knäböj med skivstångsvikt
  • Bänklyft
  • Rygglyft
  • Bicepshäv
  • Sumohopp
  • Sidoplanka Höger / Vänster

Det såg tufft ut, av svettmängden på deltagarna att döma. Och jag då. Sjuuuukt träningssugen efteråt juh!

Så...bort till gymmet. Kände för att riva loss ordentligt mycket svett, så intervaller på löpbandet blev det. Enligt följande:

1 km - hastighet 6 min / km
0,5 km - 5 min / km
1,5 km - 6 min / km
Tabata intervaller - varv 1 - 15 km / tim
Tabata intervaller - varv 2 - 14 km / tim
Med några minuters gång under upp och nedvarvning, samt 2 min gång mellan tabata-varven blev det totalt 40 min på löpbandet.

Svettlycka :-)  Låter inte så snabbt kanske...men för mig...ja...jag var most definitely out of my comfort zone!


Heeelt slut :-)



Svettlycka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar