lördag 15 september 2012

Ta alla chanser

Det gäller att ta alla chanser om man vill hinna med sin träning. Idag t.ex. tränade minsta sonen fotboll. Bestämde mig för att ta tillfället i akt.

I full träningsmundering körde jag intervaller längs långsidorna av planen, varvat med knäböj, utfallssteg (120 st), armhävningar mot bänk och dips på bänk. Fick till ett riktigt bra 45-min pass tycker jag. Gällde bara att blunda för de föräldrar som glodde, och strunta i deras ev. åsikter om vad jag höll på med :)

I går var det vila, och dagen innan det ett ordentligt styrkepass på gymmet efter det att jag varit instruktör på cirkelfysen. Axlar, armar och rygg som fick sig en omgång. Ökade vikten på flera övningar. Lyckades pressa upp 12,5 kg i sittande axelpress :) Nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar