torsdag 13 september 2012

Lurig kropp och Periodisk Fasta

Känns som det ligger en förkylning och lurar i kroppen. Maken är sjuk (så där riktigt jag-är-en-man-med-förkylning-sjuk ni vet) och jag skyddar mig febrilt med vitaminer och god handhygien.

I tisdags skulle jag tränat cirkelfysen med gymmet. Men instruktören blev sjuk varpå jag och en träningskompis fick rycka in som instruktörer. Vi hjälptes dock åt och jag fick nog till en 30 minuter effektiv träning i cirkeln. Valde de jobbigaste övningarna såklart :)

Det är grymt kul att vara instruktör. Man får så mycket tillbaka och lär känna så många goa människor. Jag älskar´t!

Igår blev det vila och vitaminladdning för att försöka mota den där förkylningen i grind. Känns ok idag...men ändå sådär lite lurigt. Hm. Ikväll är det dags att vara instruktör igen. Känns kroppen ok efter det så kommer jag förmodligen att ge mig på intervaller på löpbandet efter passet. Håller tummarna!

Sen kan jag dela med mig av en ny grej jag testar med kosten - periodisk fasta. Det började med att en kollega pratade mycket om det för att sedan testa. Nästa kollega hakade snabbt på...och eftersom jag är som jag är så var jag ju inte sen på att hänga på jag med.

Ska skriva mer om detta sen om jag tycker att det känns bra. Läste en del om periodisk fasta här på styrkelabbet.se och här på styrketraningsprogram.net. Vet också att Åse som bloggar på 56kilo har kört med periodisk fasta. Känns tryggt i sammanhanget att hon är kostrådgivare. Hmmm.... Som sagt, återkommer om det känns bra.

Jag har valt upplägget där man äter mellan 12.00-20.00 för att sedan fasta till nästa dag 12.00. Har känts bra idag. Och jag kan meddela att frukosten, som jag då intog kl. 12:30 idag, är något av det godaste jag någonsin ätit :) Havre-/quinoa gröt med mjölk och äppelmos (lågkalori), 120 g tunt skivad påläggsskinka, 1,5 skiva danskt rågbröd, ramlösa.
M U M S!

Klockan 12 smakar maten bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar