söndag 15 juli 2012

And it is done!

Jag är glad att rätt del av mig vann. För när jag väl ger mig ut så är det ju så j-kla härligt. Fantastiskt hur bra man kan må bara man utmanar sig själv och sin kropp lite.

Har läst många inlägg i andra bloggar som handlar om hur man motiverar sig. Hur motiverar jag mig t.ex. efter en smarrig pizza och med en god bok framför mig - att istället byta om och ge mig ut på en träningsrunda kl. 22 på kvällen? Och jag har hittat mitt svar. Det har inte med motivation att göra alla gånger. Det handlar om att kroppen bestämmer. Ikväll ville mitt sinne stanna hemma och läsa. Men det kröp i benen och kroppen skrek efter att få komma ut och röra på sig. Jag har helt enkelt tränat så mycket, och så länge att kroppen kräver det. Och kroppen bestämmer. Idag i alla fall :)

Som vanligt när jag ger mig ut så har jag svårt att sluta träna. Så det blev inte bara en PowerWalk på 7 km och 58:49 minuter. Det blev även sprint x 3 i backe. Och en uppföljare på utmaningen att göra utfallssteg längs hela bryggan. Förra gången gick jag 180 steg ut längs hela bryggan. Ikväll vände jag och fortsatte inåt land tills jag var uppe i 250 utfallssteg. Kände mig grym efter det.

På darriga ben fortsatte jag sen min PowerWalk hem och fortsatte leka med appen +100 pushups. Idag stod det 80 st armhävningar på schemat. Även dessa är avklarade. Också lite planka såklart - 2 minuter.

Nöjd med kvällen. Läsa kan jag göra imorgon :)

Utfallssteg längs bryggan - 250 st!
Dagens armhävningar - 80 st!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar