onsdag 18 juli 2012

Semester. Besök. Svårt att få till det.

Vi har besök denna veckan. Så det är svårt att få till träningen utan att vara otrevlig mot gästerna. Måndagen tog jag mig en vilodag då jag hade en sjuk träningsvärk i benen efter löpning och utfallssteg. Sen trodde jag att jag skulle kunna smyga ut och träna lite på kvällarna när gästerna landat i TV-soffan, men tji fick jag.

Märkligt hur svårt det är att få andra att förstå att man prioriterar träning över umgänge, soffhäng, mat, vin... Det handlar ju trots allt bara om någon timme!?!? Men, men. Artig som man är sitter jag vänligt kvar. Med kli i benen och en kropp som bara vill ut och sträcka ordentligt på sig.

Tur att vi har haft aktiva dagar i alla fall. Igår blev det en lång promenad på eftermiddagen, och idag har vi promenerat i princip hela dagen. Utan att bli träffade av en enda regndroppe. Jippi!

Imorgon åker gästerna hem. Och efter trevliga dagar är jag laddad för en löprunda. Hade velat hinna förbi gymmet också och köra lite överkropp. Ska försöka planera så jag får till lite vettig träning även denna semestervecka.

Möhippa för kär vän på fredag - från tidig morgon till sen natt. Hm. Ja vissa veckor är det verkligen svårt att få till det... Även om viljan och motivationen finns där. Well. Det är en dag imorgon också. Och dagen efter det.

Nu får jag väl ägna mig lite åt gästerna ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar