torsdag 19 juli 2012

Intervallsvettningar på gymmet

Så, nu har gästerna åkt hem och jag hittade snabbt tillbaka till gymmet.

Jag kunde inte hålla mig imorse utan körde plankan och mina armhävningar med appen +100 Pushups. Nu är jag uppe i 90 armhävningar (18/18/16/16/22 - 2 min vila mellan varje).

På kvällen klev jag glatt in på gymmet. Bara en timme innan stängning dock, så jag fick köra ett effektivt pass. Det blev fokus bröst och mage (bänkpress, tabata-plankor, tabata sit-ups, sida mage och benlyft).

Sen såg jag på klockan att jag precis skulle hinna med effektiva intervaller på löpbandet. Så det gjorde jag enligt följande:
- 10 sek uppjogg
- 1 min lågintensivt (körde 9 km/tim) 1 min högintensivt (körde 12 km/tim) x 10
- nedvarvning

Totalt blev det 21:37 s v e t t i g a minuter. Det dröp av mig, och jag kände mig riktigt nöjd och endorfin-stinn när jag lämnade gymmet.

Imorgon blir en lite speciell dag. Men det kan jag inte berätta om än ;)

Intervallsvett :-)
Löpbandet - roligare med intervaller...
...och svettigare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar