måndag 30 juli 2012

Nytt fokus. Träningsfokus. Matfokus. Hälsofokus!

Sådär - nu är det dags för fokus. Har laddat mentalt i flera dagar och surfat inspiration på nätet. Nu ska jag göra det är på riktigt - för att jag vill. My new way of life. Motivationen är på topp.

Eftersom min man fortfarande har semester har jag en fantastisk möjlighet till träning denna veckan. Började morgonen med en PowerWalk innan frukost. Det var hundägare och träningsfolk ute och rörde på sig bara. Fnissar lite åt att vi träningstokiga är lite som busschaufförer - vi hälsar alla på varandra. Bara för att. Vi hör ju ihop lixom.

Direkt efter jobb stack jag inom gymmet och körde styrka rygg, armar och axlar. Crosstrainer som upp- och nedvarvning. Kändes skönt att få lyfta lite igen. Tappat i styrka på någon övning, men annars hängde jag i.

Nu sitter jag och myser åt tanken att få ta en kvällspromenad när barnen somnat. Så ja - en bra träningsdag helt enkelt.

Och maten då? Jodå även den har gått bra. Kesella/naturell fil med solroskärnor, pumpafrön och linfrön till frukost. Kaffe, kesella och en skiva knäckebröd med tomat till fikat. Proteinpannkakor / äggplättar med blåbär till lunch. Kesella och en banan till eftermiddagsfikat - innan träning. Meeeer kesella och naturell yoghurt direkt efter träningen. Kyckling, ris och grönsaker till kvällsmat. Blev kanske lite mycket kesella fokus, men det är ju så gott och enkelt :-)

Imorgon - en ny dag, mer träning :-)

Så sant, så sant...
Inspo från Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar