onsdag 25 juli 2012

Bra och dåligt tänkt - the copycat in Me

Det är lite så. Om jag hör eller läser om någon annans träning blir jag genast sugen på att prova detsamma själv. Därför härmar jag kollegor, bloggare och träningskompisar. Me...a copycat.

Denna gången handlar det om inlines. Träningskompisen S var ute på sin första tur sedan hon fick barn. Genast blev jag sugen.

Efter en fantastisk dag med sol och bad fick därför dagens tänkta löpning stå till sidan för ett par gamla inlines som jag lyckades rota fram i förrådet. De rullade fortfarande :) Och eftersom jag är som jag är, så blev första rundan (på 5-10 år) nästan 1 mil lång. Lite vingligt och nära vurpan ett par gånger. Men kul!!! Och det är ju det träning ska vara :)

Bra tänkt:
- att åka sent (mindre risk att roa någon man känner med sin stiliga stil)
- att åka där det inte var så mycket folk/trafik (mindre risk att jag kör på någon)
- att ta på mig alla skydd jag hittade

Dåligt tänkt:
- att åka sent (jag syntes f-n dåligt, ingen cykellampa juh)
- att åka där det inte var så mycket folk/trafik (vem skulle hjälpa mig om jag faktiskt vurpade?)
- att åka inlines i en mil efter 5-10 års uppehåll???
- att åka inlines när jag inte kan bromsa???


Uppladdning med sol och bad
På med alla skydd
Jag och mina gamla inlines




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar