söndag 24 juni 2012

Enough!

Jag har haft ett break. På en hel vecka. Fattade beslutet i måndags när all min energi rann ur mig.

Anledningen. Det är ingen bra tid nu. Jag har inte humöret med mig. Kropp och sinne är stressat - både på jobb och hemmaplan. Sömnen är dålig. Känningar av magkatarr och andra stressrelaterade symptom. Så enough! Jag bestämde mig för att bara vila en vecka - och försöka återhämta mig. Ingen press på mig själv utöver det man "måste". Innebär att jag har inte tränat på en hel vecka, ätit vad jag vill och slappat och vilat så mycket som möjligt. Kände att det hade gått så pass långt att träningen hade slitit mer på kroppen än den hade varit till nytta. Att träna en stressad kropp och ett stressat sinne ger dåliga resultat. Så. Jag struntade i allt en vecka.

Men nu. Enough! Nu har jag slappat så det räcker och tillåtit mig allt för mycket skräpmat och godis. Nu vill jag hitta tillbaka till min träning som ju egentligen är det som ger mig energi. Hitta tillbaka till maten som gör att jag mår bättre. Enough!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar