måndag 4 juni 2012

Träningsschema

Nu har jag träningsschemat klart för mig. Efter mycket planering och sökande efter inspiration på nätet har jag kommit fram till följande:

Måndag - Styrketräning - Dag 1 = Rygg, Axlar, Armar
Tisdag - Cirkelfys (gymmet)
Onsdag - Vila / Promenad
Torsdag - Styrketräning - Dag 2 = Ben, Bröst, Mage
Fredag - Vila
Lördag - Löpning alternativt Träna som en boxare
Söndag - Löpning alternativt Träna som en boxare alternativt FamiljeCirkelfys (gymmet)

Inser att det kan bli tight tidsmässigt att få till denna träning, men det är vad jag önskar och ska sträva efter. Till styrkepassen ska jag försöka lägga till minst 20 min fettförbränningsträning efteråt.

Blir det här för tufft får jag dra ner på ett pass i veckan - men detta upplägget blir grymt roligt så jag hoppas att det håller de flesta veckor i alla fall.

Denna vecka får tisdagspasset stå åt sidan då det är dags för den årliga sommarfesten. Även om jag nästan känner att jag hellre hade tränat :-)

Håller jag på att bli en riktig träningsnörd???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar