torsdag 2 augusti 2012

Endorfinstinn

Jag var inte alls sugen. En liten röst långt bak i huvudet viskade "du vill hellre sitta i soffan och skita i det". Det dånande svaret blev "JUST DO IT". Så det gjorde jag. Och det är banne mig något magiskt med gymmet och människorna där! 5 min efter ankomst var jag på strålande humör och grymt laddad inför ett tufft benpass. Sen kunde jag inte sluta träna. Endorfinerna fullkomligt rusade och det blev nästan 2 timmars härlig träning.

  • 10 min crosstrainer
  • 70 min styrketräning ben (mycket ben), bröst och mage. Ökade vikten på alla benövningar och tog i för kung och fosterland. Lär kännas imorgon :-D
  • 30 min rask promenad i det vackra vädret som skön avslutning.

Ha, ha...sen hade jag träningshjärna. När jag satte nyckeln i låset här hemma såg jag min cykelnyckel. Inser att cykeln stod kvar på gymmet. Med ett leende på läpparna joggade jag tillbaka till gymmet och hämtade den (nej, det är inte långt).

Vilken U N D E R B A R kväll!

Vem sa att man inte blir svettig av styrketräning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar