måndag 20 augusti 2012

Rapport - Indoor Walking utbildningen

Jag lovade en rapport - och lovat är lovat :) Såhär kommer den.

Jag kan börja med kvällen innan - fick då följande sms av min PT:

"Hej tjejen :) Redo för en liten utmaning? Både jag och Annelie är sjuka, så du blir ensam från oss på utbildningen imorgon..."

Jodåsåatteh... Men glad i hågen (läs nervös) åkte jag iväg till utbildningen, som genomfördes på Studio Aktiverum i Helsingborg. Kursledare Sara Freij (utbildningsansvarig Indoorwalking Sverige).

Samling 09.00. Sms till min PT:

"Är på plats. Shit, shit, shit...alla bara pratar om att de inte förberett sig tillräckligt. Jag får gå mer på känsla idag :) "

Sms nr 2 kort därefter:

"Jag är most definitely äldst... ;) "

Sen gick dagen i ett rasande, härligt tempo. Sara ledde oss genom ett 30 min pass kl. 09.15. Efterföljt av teori och ett 45 min pass till innan lunch. Halvtimmes lunch med egen, medhavd mat (stressköpt pasta/kycklingsallad på Statoil i morse...hoppas ingen ser att jag äter snabba kolhydrater ;)  )

Det är här det sker...


Endorfinerna rusade nu i kroppen och jag var både nervös och laddad inför eftermiddagens session där vi skulle leda varandra under vars en låt. Under tiden kollade Sara vår teknik på walkern och att vi gick igenom inställningar och teknik med "kunderna" på rätt sätt. Hon antecknade så pennan glödde. Jag körde till låten "I'm sexy and I know it". Och jag dog inte. Jag klarade det. Det var t.o.m. roligt! Hell yeah!

Efter lite grupparbete och teoriarbete väntade domen. Nervös väntan.

Nervös väntan...


JAG KLARADE DET!!! Fick omdömet "BRA" på alla teknikpunkter och dessutom utlåtandet "det fullkomligt lyser om dig - du utstrålar glädje och träningslust - och det smittar - använd dig av det".

Stolt, nyckläckt Indoorwalking instruktör ser tillbaka på dagen med ett stort leende. Nu vet jag allt om teknik, passupplägg, BPM i musik...och hur ont man har i vaderna efter en bra bit över två timmar på en walker :) :) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar