tisdag 14 augusti 2012

Sugen på Cardio

Det är precis vad jag är. Sugen på Cardio/förbränningsträning. Och jag vet att jag presterar mer och bättre om jag följer mina små infall och gör det kropp och sinne är suget på. Så igår inledde jag min "Cardio-vecka". Och det med besked :-)

Rejält med förbränningsträning igår...


Bestämde mig för att ta en rejäl PW. När jag var igång kände jag för att stega iväg en mil. Men efter en mil sa kroppen "Hallå...vad händer...BRING IT ON!!!!". Åh vad jag älskar när kroppen är på det humöret. Därför belönade jag den med ytterligare 5 km där jag varvade jogg / gång. Kände att jag lätt kunnat springa en längre sträcka, men jag vågar just nu bara springa på grusvägarna. Benhinnorna känns fortfarande inte helt 100. Men sålänge jag undviker löpning på asfalt går det bra.

Totalt två timmar fick kroppen röra på sig. Musiken pumpade i öronen. Endorfinerna rusade. Lycka :-)

Solen hann gå ner innan jag var klar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar