fredag 3 augusti 2012

Frustrerande dumvåg

Glatt ställde jag mig på vågen i morse. All denna träning och all denna fina fokus på nyttig och hälsosam mat måste ha plockat något av semesterkilona.

Och så står det +0,1?  Grrrrr.

Nu vet jag ju att siffran inte är det viktiga och tack och lov ser jag resultatet i spegeln. Mina kolhydratdepåer på sidorna (läs love-handles) är tömda och magen är platt. Vet också att det förmodligen är hormonellt (kan lätt ge mig +1-2 kg under en vecka). Men ändå. Dumvåg.

Fast nu skiter jag i det och sticker till jobb med skön träningsvärk i benen efter gårdagens benpass. Känner mig stark och fit och grym :-)

Dumvåg!

2 kommentarer:

  1. Skit i vågen, den säger inte mycket alls. Jag kan lätt ligga tv kilo mer den ena dagen än den andra. Allt beror ju på hur mycket vätska, hur svullen, vad man ätit osv :)

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du :) Ibland behöver man höra det.

    SvaraRadera