söndag 12 augusti 2012

Tungt & Tungt

Kom iväg på ett tungt styrkepass idag innan lunch...när det var som varmast :) Då svettas man extra mycket på gymmet (+) :-)

Det blev styrka för ben, bröst och mage.

- Knäböj (ben)
- Bencurl(ben)
- Benspark(ben)

- Bänkpress(bröst)
- Armhävningar(bröst/armar)

- Crunches(mage)
- Liggandebenlyft (mage)
- Sidorotation(mage)
- Plankan(mage)

Började riktigt, riktigt bra. Kände mig stark och peppad. När jag kom till de sista två övningarna var jag helt darrande slut (härligt!). Armhävningar och planka kvar. Planen var att köra armhävningarna enligt appen +100 Pushups, men min darrande kropp fixade helt enkelt inte 127 armhävningar idag ;) Fick nöja mig med 75 vilket jag tycker är gott nog efter ett tungt pass. Plankan hade jag Tabata planer för, men insåg efter armhävningsförsöket att 3x1 min räckte fint idag.

Avslutade med 10 sköna minuter på crosstrainern. Nöjd. Glad. Svettig. Som vanligt alltså... :)

Djupa knäböj i smithen
Fick för mig att jag såg stark ut i axelpartiet...måste fota...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar