onsdag 8 augusti 2012

Utslängd från gymmet

- Nu får du springa i två minuter till, sedan stänger vi!

Så var det igår - vilket innebär att jag hade ett grymt bra pass. Med ett fokus som gjorde att jag glömde tid och rum. Hann inte iväg till Cirkelfysen igår så jag laddade om för ett gymmpass. Inledde med 10 min på crosstrainern för att bli varm och go. Sen satte jag ett fint pass för rygg, axlar och armar. Och jag säger det igen - jag älskar att träna axlar. De är så grymt snygga efter ett rejält pass. Igår körde jag:

  • Hantelrodd(rygg)
  • Chins (rygg)
  • Latsdrag(rygg)
  • Vasaåkaren icable (axlar - baksida)
  • Högrodd i ccmed rep (axlar – baksida)
  • Axelpress/hantelpress  (axlar – framsida/ovansida)
  • Lyft medhantel åt sidan (axlar – framsida/ovansida)
  • Skivstångs-/hantelcurl(armar/biceps)
  • Kick-backs(armar/triceps)
  • Dips(armar/triceps)
  • Pull-ups itornet (armar/biceps)

Jag supersetar flera övningar för att hålla tiden nere.

Sen avslutade jag med HIIT intervaller på löpbandet - det var här jag rycktes ur mitt tunnelseende och blev "utslängd". Jag hann bara med 10 min, och när jag klev ut från gymmet kände jag mig inte "tömd". Jag älskar att vara helt slut efter ett träningspass - och jag var inte det. Trött visst, men fortfarande laddad och med en sprittande energi i kroppen. Så jag lämnade cykeln och tog en löptur på 3 km också. Lyckades hålla mig på 6 min / km trots att jag hade tuffa intervaller i kroppen redan.

Behöver jag säga att jag är nöjd med passet ;)



Utslängd från gymmet
Vill vara där inne juh...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar