onsdag 1 augusti 2012

Smakar det så kostar det...

Haft en superb dag :) Morgonpromenad i solen, jobb och sen bio med man och barn.
Fick i mig ca 1,5 dl blandade nötter på bion. Ja, många kalorier...MEN stort plus för mig eftersom bio förr = G O D I S.

Kvällsmaten var oplanerad och blev ett hopplock av vad som fanns i kylen = fetaost (mycket), ris, tomater och kesella. Igen, många kalorier...men MUMS för fetaost.

När jag summerade dagen insåg jag ganska snabbt att jag behövde lite förbränningsträning för att inte få ett överskott på "insättningskontot". Bara nötterna och fetaosten gav en insättning på ca 850 kalorier. Dags att ta ut! Och för att komma upp i den nivån krävdes 90 minuter på motionscykeln (själv hemma med barnen så hemmaträning var enda alternativet). Eftersom jag höll ett ganska högt tempo + körde intervaller de sista 10 så gjorde jag av med mer än så. Men det gör ju ingenting :)

Summa sumarum - balans på vad jag satt in och tagit ut idag. Nu ligger jag nöjd och glad i sängen och njuter av att jag både ätit gott och tränat ordentligt. Och med det säger jag God Natt :)



Efter 53 minuter...



Efter 90 minuter med intervaller som avslutning :)


Beviset :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar