fredag 24 augusti 2012

Träningslus. Linslus. Löplus.

Härlig dag igår.


1. Nya numret av Fitness Magazine kom ut igår. Och vem hittar vi där om inte tränings- och linslusen... Tidningen har intervjuat mig angående det där med att sätta mål. Och mitt mål är ju som ni alla vet att "komma i mitt livs form innan jag fyller 40" :-)


Undertecknad i Fitness Magazine nr 9

2. Jag sprang....f e m t o n k i l o m e t e r...igår! Läste om en löparstrategi / intervalltänk som gick ut på att man springer 3 km, vilar lite, springer 3 km till, vilar, etc. Jag har en runda som jag vet är ca 3 km, så jag gav mig ut. Jag kände direkt att jag inte hade någon fart i kroppen - däremot kände jag att jag skulle kunna hålla på länge. Så jag la mig på den mycket behagliga farten om 6:20 min / km. Varv efter varv efter varv. Första milen gick jättebra, låg stadigt med samma fart, och gick en kort sträcka efter varje 3-km varv. Kändes som om jag kunde hålla på hur länge som helst! Efter 11 km började det kännas att jag gjorde något mer (längre) än vad kroppen var van vid. Vid 13 km hade jag rejält ont i höfterna...men med bara 2 km kan man ju inte bara ge upp. Så...15 km. På tiden 01:40:11  Behöver jag säga att jag är :) :) :)

Pepp innan löpturen...
Hade jag klarat två varv till, och därmed halvmaran? Kondition, hjärta och lungor = ja. Fötter och ben = ja. Höfterna = njaaa. Magen = nej.

Men det är ju ett tag till halvmaran - Göteborgsvarvet 2012!

2 kommentarer: