torsdag 9 augusti 2012

Färgglad löprunda

Bestämde mig för att ta tag i löpningen igen igår och gav mig ut på en tur vid 21-tiden. Drog på mig färgglada träningskläder för extra pepp och bestämde mig för 7 km. Jag var lite försoffad när jag gav mig ut, lite träningsvärk i benen, Träningsvärk med stort T i axlarna (nice!) och var lite allmänt seg. Men målet var satt - 7 km med en snittfart på 6 min / km. (Till er som tycker att det är ett mesigt mål fartmässigt kan jag berätta att i våras sprang jag inte 7 km...alls ;)

Under de första tre km var jag KUNG. Löpsteget gick lätt, farten kändes bra, jag var OÖVERVINNERLIG. Men sen hände det något. Någonstans vid 4 km tog det liksom stopp och jag tappade rejält i fart. Målet fick snabbt ändras från 7 km på 42 min till 7 km på vilken tid som helst. Fick ont i magen vid 5 km och i benhinnorna efter 6 km. MEN har jag bestämt mig så har jag - så 7 kilometer blev det! Jag ger mig inte i första taget!!!

Tävlingsskallen i mig gillar inte att jag inte klarade tidsmålet. Så då bestämde jag mig snabbt för att göra något för att klara målet nästa gång. Det blev intervaller de sista 1,3 km hem. (Vilket benhinnorna inte tackar mig för idag. Men som kändes ganska gött igår.)

Trött. Slut. Färdigsprungen. Men...ganska nöjd med prestationen med tanke på omständigheterna.

Tiden? 7 km på 43:12



Pustar ut efter kvällens färgglada löprunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar